Min häst är bästast i världen! ♥

Idag gav jag mig på att tömköra igen. Det har ju inte gått jättebra de två tidigare gångerna men idag verkade han förstå mer vad jag ville. Det blev bara två varv åt varje håll då det fungerade så pass bra. Jag kunde stanna honom och han stod still, ibland stod han och skrapade men det var bara att vänta ut honom. Jag kunde även svänga tillbaka honom till spåret när han ville ut på egna äventyr, det har varit vårt största problem tidigare. Är så stolt över min kille. :) Jag hade inget spö idag, det kan ha gjort skillnad, de korrigeringar som behövde göras fungerade bra att göra med tömmarna. 
 
I söndags, eller om det var i lördags, så gick vi promenad och jag var noga med att ptroa på honom varje gång vi stannade för det har han lyssnat dåligt på. Vi testade även att longera lite i skritt för att öva lite röstkommandon, det kan nog också ha påverkat att det gick bättre idag. 
 
Han var för söt när jag skulle tränsa idag, redan när jag värmde bettet kom det en lite näsa som undrade om jag hade godis och han hade stenkoll på att det fanns pellets i burken jag har i rykthinken som han får när jag tränsar. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0