4 oktober

Idag testade vi banan. Det var rätt smetigt som väntat men det fick gå för jag orkade inget annat. Vi klädde på kandaret igen och red igenom MSV:C1. Det gick okej men höger förvänd galopp orkade han inte och det var ganska lång stoppstäcka på första halten från galopp. Eftersom galoppen bara fungerade halvbra jobbade vi mycket med den. Till att börja med förvänd för att få honom att gå ordentlig förvänd i höger och sedan halter från galopp blandat med lite enkla byten. Han kändes grymt fin i galoppen på slutet. Superlydig och väldigt lätt i handen och självbärig. :) Även traven var fin ett tag men sen blev han nog lite trött och tappade lite bärighet på slutet men över lag är jag nöjd. :)
 
Akke fick prova selen som jag hämtat hemifrån. Den var lite konstig när jag fick honom att gå ett varv i boxen med den men inte farligt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0