30 oktober

Idag tömkörde vi igen. Jag hade ställt upp en slalom och lagt fram tre bommar. Han tyckte inte riktigt att han skulle gå över bommarna, man kunde ju gå jättenära staketet och inte behöva kliva över dem ju! Dock var han inte svårövertalad när jag styrde mer på mitten, det blev bara lite vingligt i början. :p Slalomen gick väldigt bra så den gjorde vi inte mer än tre-fyra gånger. Det allra svåraste vi gjorde var faktiskt att hålla oss innanför spåret, i början blev det mycket vingel men mot slutet började han förstå. Lite trav blev det också och sedan tömkörde vi tillbaka till stallet. 
 
Nu går han för det mesta dit jag vill så på lördag ska jag se om vi inte kan ge oss ut en sväng i skogen istället för att harva runt på banan. Ska försöka ta mig förbi föräldrarna och hämta fulmerbettet innan dess och se om det hjälper upp styrförmågan någonting, förhoppningsvis gör det det. Imorgon blir det promenad i skogen och vi hoppas på att möta många människor och hundar så han vänjer sig vid det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0