27 oktober

Det blev tömkörning av min lilla skrutt idag. Jag har tröttnat på den värdelösa selen så jag provade tärnsjö-gjorden och minnsann, gick det inte att få fast den om man spände i typ innersta hålet på båda sidorna? :D Skönt att ha något vettigt att tömköra med. Eftersom jag inte har kunnat spänna selen speciellt hårt så tog jag på gjorden på banan om han skulle få för sig att det var obehagligt när det knep om magen, men han brydde sig inte. För första gången hade jag dessutom satt tömmarna i bettet istället för grimman.  
 
Duktig som jag var hade jag släpat fram lite dunkar att styra runt. Först kollade vi bara av att det gick att stanna med bettet och det fungerade även om han tyckte det var obehagligt första gången jag tog i honom. Efter det körde vi min lilla "bana", först runda en dunk i hörnet för att sedan svänga snett över banan och göra halt mellan två dunkar och så tillbaka till andra sidan och runda en dunk i andra hörnet. Det fungerade faktiskt bra även om styrningen var lite vinglig ibland. Han var inte förtjust över att svänga åt vänster från spåret och vi hade några diskussioner om vart vi skulle egentligen ett par gånger. Han blev arg när jag blev kvar i handen eftersom han inte svängde och det slutade med att han stod och skrapade i marken av ilska; tur att han inte hittar på värre saker. :p Efter lite envishet och övertalning från min sida kunde han i alla fall gå dit jag ville. Mot slutet gick det lite bättre med svängandet och slalomen jag hade ställt upp gick super att ta sig igenom, vi vågade oss till och med på en liten trav. Tanken var att vi skulle trava längs långsidan men det blev snett igenom då jag var glad över att ha fått honom i trav och inte brydde mig om att svänga så mycket. När vi skulle avsluta var vi lite oense. Jag tyckte vi skulle stanna och klä av en bit från staketet inte åt det håll vi brukar och då var det någon som inte ville stå still och absolut skulle till grinden... Efter att ha väntat ut honom en lite stund var han i alla fall still och då avslutade vi. 
 
Jag klippte av honom manen i torsdags och han blev så söt, nu ser han ut som en riktig teke. ^^ Det som gjorde mest för utseendet var nog att han blev av med de där testarna som skulle föreställa pannlugg. Hade tänkt ta lite kort på honom idag men däckbytet drog ut på tiden så det var mörkt när jag var klar med honom. Får bli imorgon istället. Har även fått ändan ur vagnen och sytt in hans ena filt så den är lagom, nu måste jag bara flytta gjordarna på den andra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0