12 oktober

Idag har lillkillen varit duktig. :) Borstningen gick super, fick korrigera honom lite i början men när jag ryktade rörde han knappt en hov så något verkar han ha förstått. :) Vi tömkörde lite på banan men det gick bara halvbra. Han var väldigt svårstyrd och ville inte stå stilla när vi gjorde halt. Han blev lite uppstressad tror jag men sen fick jag det att fungera en långsida på tredje eller fjärde varvet och då gav jag mig. Som avslutning fick han vara lite lös på banan för att busa av sig om han ville då han verkade pigg när vi tömkörde. Det var inte så mycket fart på honom ändå, när jag sprang före honom kom han efter i trav och galopp men det var inte så att det var jätteakut med busandet. Är ändå väldigt nöjd med honom idag, det där med att stå still på gången lös verkar ju faktiskt som det har gått in nu och tömkörningen släpper säker också snart. Den beror faktiskt en del på mig också, jag är ju rätt kass på att tömköra. Han är fruktansvärt gullig när han följer efter mig på banan och ledarkapet verkar ha gått in super för tillfället, han hade superkoll på mig idag, är så stolt över min kille. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0