Change of plans...

Det blev hastigt och lustigt bestämt att vi skulle till Stockholm på spelmässa idag så jag hann inte med Akke, jag som var så sugen på att jobba med honom idag. :( Nunne fick sig i alla fall en tur. Jag hoppade på banan vilket jag inte gjort på evigheter. Under hösten har det ju varit så pass mycket tävlingar så jag har inte känt något behov av att hoppa hemma och den senaste månaden har banan inte varit ridbar. 
 
Nunne var ofokuserad och inte så sugen på att jobba till att börja med. Jag körde på med galopp ganska direkt, mycket fattningar från skritt och början till piruetter. I galoppen var han väldigt lydig och samlade sig fint, i alla fall tills vi tog ett varv runt fyrkanten, efter det blev han lite stark en stund. Han kändes jättefin när vi skuttade över ett lågt hinder för att få igång hoppningen lite. Lugn och kontrollerad och fick med ryggen bra, han gjorde även fina byten över hindret som vi tog på en åttvolt. När han var lagom uppvärmd körde vi 5 1/2:an, det blev 2 gånger på 80 cm, 2 gånger på 100 cm och 2 gånger på 120 cm. Han hoppade jättebra med ryggen och tog verkligen tag i det själv utan att jag behövde påverka honom så mycket mellan hindren och shit vilken kick det var att hoppa 120 cm. :D Var ju rätt länge sedan jag gjorde det och då har det nog mest varit räcken. Han rev båda gångerna men det var inte med mycket och språnget kände jättefint, han är ju lite seg med att lyfta på benen. :p När vi var klara var det en häst som var trött. Han kändes mjuk och lösgjord i munnen när jag travade av men var ändå stark och baken hängde inte med och det var ingen fart alls på honom när vi skrittade av. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0