24 november

Nunne var väldigt pigg idag. Jag hade egentligen tänkt rida bort till andra sidan motorvägen och galoppera men Nunne skulle åt andra hållet så det fick bli Kärleksstigen. Det blev mest skritt men lite trav och galopp fick vi inte in och han blev väldigt stark. Jag skulle kanske ridit bort till motorvägen i alla fall. :p
 
Akke tömkörde jag ett varv runt Bäckerslund. Bortåt var det väldigt slingrigt och ovilligt men hemåt gick det bättre. Jag fick leda honom en bit nerför Kristinabacken där det låg en grushög över vägen som var lite farlig men annars skötte han sig bra. 
 
Jag har börjat bli lite orolig för hans framben. Han är ju tjock i senfästet på båda fram och har varit det länge nu, kanske till och med sedan han kom. Jag har forskat lite i det idag och man blev ju inte lugnare av det direkt... Ska klämma och känna noga på honom imorgon och se om jag kan longera  och se om han är halt. Han är ju väldigt lugn och stillsam och dessutom tycker jag han är kort i steget men det är ju inte säkert att han har mer steg än så,  det känns inte helt rätt i alla fall. :( Han var ju ganska hög i trakterna med innan han blev verkad och det ser ut som han sliter mer på tån fortfarande, det känns inte heller bra. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0