5 maj

Åkte hemifrån 09.15 och kom hem 19.45, jag älskar dressyrtävlingar, not... Visst jag är medveten om att det tar tid, men när dom har ett ridhus och en stor utbana och har möjlighet att köra på parallella banor blir man lite sur när dom inte gör det. Dessutom började dom med första klassen i ridhuset och när den var klar fortsatte dom med de två sista utomhus!? Hur tänker dom egentligen? Jag hade fyra timmar mellan mina starter och en häst som varken äter eller dricker på trailern. Han stod i alla fall lugnt och snällt när han var helt instängd och han fick beta lite efter första klassen.

 

Vi började med att rida en LC:2. Jag trodde nog det skulle gå av sig självt för jag bara åkte häst. På banan var han ostadig i övergångarna och lite över hand bitvis i programmet. Han gjorde vad han skulle i alla fall och han fick i alla fall en åtta på fria skritten och en sjua på gångarterna. :) Det blev 58,219% och vi hamnade på undre delen av mitten.

 

I LB:1 red jag desto mer och skärpte mig ordentligt. Han kändes fin på framridningen men blev lite trött på banan. Det blev spänt men bitvis kändes han riktigt härlig tyckte jag. Den halvan av travökningen som inte var galoppinslag på var riktigt bra och jag kände hur han riktig sköt upp ryggen och tog för sig i sista galoppökningen. Övergångarna satt fortfarande inte men jag hade ändå bättre känsla i den här klassen. Det blev 57,59% men betydligt högre upp i resultatlistan, sex platser från placering, dock var det 14 poäng dit så det var inte nära. Jag är väl ändå hyfsat nöjd med dagen med tanke på att vi faktiskt inte tränar för instruktör.

 

Laget gick det inte jättebra för, sjua av elva lag, men då kommer vi förhoppningsvis inte till finalen. Det datumet har jag mycket roligare planer för, nämligen terrängträning på en klubb i närheten. :)

 

Ska lägga upp filmerna så småningom. Måste bara få dem först.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0