4 maj

Jag jobbade naturligtvis inne i stan idag då jag skulle hem till föräldrarna för att byta bil efter jobbet, något som annars brukar vara smidigt att göra på vägen hem när man varit på firman. Jag tappade dessutom en halvtimme till då jag dumt nog lovade C att skjutsa hem honom från jobbet eftersom jag snott bilen för en gångs skull. Kände mig lite lagom stressad och trött då jag skulle hinna motionera hästen och fixa stallet innan klockan blev alltför mycket. Kan ju säga att jag inte körde speciellt lagligt på väg till stallet... Väl där varvade jag ner snabbt i alla fall. :)

 

Det blev som vanligt longering i pessoaselen, det har blivit lite standard för mig innan tävling. Man kan putsa sadel och stövlar tidigare då, det tar inte lika lång tid som att rida och hästarna blir mjuka och fina av det. :) Nunne såg rikitgt fin ut när jga longerade. Det såg ut som han verkligen fick under sig baken och jobbade med ryggen. Jag fick inte fram så mycket steg idag men eftersom han såg ut att bära sig så bra var jag nöjd i alla fall.

 

Trots att jag var sen så kom jag hem vid kvart över åtta, så jag måste ha slagit nytt rekord i att fixa stallet. Tyckte inte att det gick så fort men tydligen gjorde det det. Var väl att jag inte longerade så länge. Nu ska jag plugga lite LC:2 så jag inte glömmer vägen imorgon. :p

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0