20 maj

Terrängträning för Jenny Björn idag. Nunne var en naturbegåvning. :p Han hoppade jättesnällt och även om han tittadde lite på några hinder var det inga problem. Vi fick ett stopp på det högsta hindret de hade, en trippelbarr på ungefär 90 cm, och då var det väldigt mycket mattes ridning det berodde på. Vi låg inte rätt och jag red på framåt och han tyckte inte det var en bra idé så han stannade. Andra försöket hoppade han lite utifrån och sista gången kom han nära och hoppade det bra. :) Han tyckte det var skojsigt med terrängträning och lite andra hästar och ibland kändes det som han tänkte bocka. :D

 

Det var mest småhinder där men det kändes lagom att testa på eftersom han inte hoppat mycket fasta hinder. Tyvärr fanns det inget vatten. :( Jag ska anmäla mig till deras KM nästa helg om jag får ha Nunne då. :) Går det bra så ska jag komma iväg och terrängträna lite i sommar för Gustaf Samuelsson som jag brukar träna terräng för.

 

Jenny var en ganska bra tränare och man fick lite nya tips, till exempel att man ska sitta lite som en cowboy innan hindrena så man kan hålla emot om hästen skulle stanna, men jag tycker ändå att Gustaf är bättre. Han har mer betoning på säkerheten och jag tycker han ger lite mer tips hur man ska rida.

 

Jenny tyckte jag passade väldigt bra ihop med Nunne, så det kanske inte blir något hästköp. Vi får se hur det går med tävlandet. Kommer jag igång med fälttävlan med Nunne så kan jag tänka mig att vänta lite med att köpa häst.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0