11 maj

Vi lyckades pricka regnet precis när vi åkte till stallet idag. Den kvarten det tog att åka dit regnade det och när jag gjort kraftfodret slutade det... Stackars C hade inte tagit sina skinnbyxor så han blev jätteblöt. Jag satt bakom så jag var relativt skyddad från regnet.

 

Ridningen bestod av backträning. Det blev 4 seriösa varv i backen på vägen och ett på långa tyglar när vi red dit. Han kändes riktigt mjuk och trevlig om än lite spänd då det blåste en del. Vi avslutade med ett varv på vägen runt det lilla samhället för att checka av övergångar till och från trav och så fick han galoppera långsamt uppför backen hemåt. Han var väldigt lydig i dag även om han inte var stadig i övergångarna.

 

Nu hoppas jag han får gå någon lagom lugn skogstur imorgon, det är inte jag som har honom då, sedan vankas det tävling på söndag. :) Då blir det invigning av min nya kavaj som kom i onsdags. :D

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0