Ponny

Idag har jag varit hemma hos föräldrarna och ridit ponnyskrutten. ♥ Hon har inte blivit riden på drygt ett år då hon varit halt och ojämn och vi inte har haft någon lämplig ryttare till henne. Det var en skitig ponny jag hämtade i hagen och vi började med att få bort all lera och frisera manen som ingen gjort något med på jag vet inte hur länge. När jag var klar att rida iväg var det en pigg ponny. :) Hon taktade lite, men var inte jättevild som jag hade trott. Det blev lite skritt i hagen och jobba i form. Ja försökte mig på lite trav också för att känna om hon var fräsch och då blev det lite bockningar. :D Jag bara skrattade åt henne när hon höll på. Hon är inte svår att sitta kvar på och det är skoj när dom bockar lite. :) Hon kändes inte helt okej, men hon har alltid varit lite stel så jag borde väl egentligen ta tag i att sätta igång henne, men känner tyvärr inte att jag har ork och tid. Får se hur det blir. Idag gick hon bra i alla fall och lyssnade bra för sitsen och bar upp sig fint i vänster varv.

 

Hon kändes så liten när jag är van vid Nunne, det fanns liksom inget mellan benen och inget framför sadeln men hon är lagom stor åt mig. På Nunne ser jag ut som en liten fluglort. ^^

 

"Ren" ponny. Hon hann rulla sig på den minuten det tog för mig att gå och hämta telefonen för att ta kort.




Söt ponny. :)




Syrrans monster. :P




"Linslusen", även det syrrans. Ville ha all uppmärksamhet när jag tog kort. 



Kommentarer
Postat av: Therese Klintestam

sv. Åh va kul med en Norrköpingsläsare! :D Om du tävlar på den nivån så borde vi ju ses därute framöver!? Kul att du tog dig tid att skriva :D

2012-03-13 @ 22:03:12
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0