7 mars

När jag kom till stallet idag hade Nunne plockat av sig en sko... Det stod en sko vid tavlan som lunchfodrarna hade hittat men det registrerade inte direkt att det bara var en brodd i den och alltså Nunnes sko. Blev lite besviken när jag insåg att det inte skulle bli någon ridning, jag som hade planerat en barbackatur. Meddelade ordinarie matte att hästen tappat en sko och hon tyckte jag kunde rida om hoven inte var för trasig då hovsagaren skulle komma imorgon. Jag tog in och borstade honom och tittade på hoven som såg fin ut, så vi slängde på ett träns och reflexer och gav oss ut. Han kändes lite konstig på grusvägen men så fort vi kom ut på asfalten märktes det inte att det fattades en sko. Vi backtränade som planerat och han skötte sig okej; vi var ute i en knapp halvtimme. Han blev finare när jag faktiskt red ordentligt och på vägen hem blev han gräsligt pigg. Has skulle inte alls stå still när jag stannade för att prata med Plexus matte och när vi försökte oss på lite bakdelsvändnigar som avslutning låg all hans fokus på att komma hem så fort som möjligt. På vägen hem kändes det som han lyckades gå på varenda isfläck som fanns och halkade två gånger.

 

Så här blir det när man inte håller efter blindbroddarna ordentligt, från början var det fyra broddhål i skon...

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0