6 mars

Det var svinkallt idag, höll på att frysa fingrarna av mig när jag mockade. -_- Jag var dum nog att ta ridbyxor och vårjacka också även om det var lite kyligt. Jag skulle ju rida dressyr på banan och även om det bara skulle gå att skritta så brukar man ju hålla värmen. Yeah right, första halvan av passet var fingrarna iskalla och när dom kändes lite bättre började jag frysa om tårna... Kunde trösta mig med att Nunne gick bra i alla fall. Vi började med att öva halter och övergick sedan till öppna och bakdelsvändningar. Han skötte sig riktigt bra och på slutet kunde jag göra tempoväxlingar i skritten i princip bara för sitsen. :) Vi lade även in några travsteg då och då för att checka av övergångarna och få lite bjudning och det gjorde han bra. Vi fick till en riktigt bra halt från trav på slutet. Jag gjorde även lite uppridningar i skritt för att känna av att jag kunde ha honom ordentligt rakställd. Imorgon blir det backträning så jag slipper brodda då också. Kanske inte så jättespännade men man kan ju ändå inte göra något roligt när det är stenhårt ute och backträning är nyttigt för honom.

 

När vi var klara kastade jag faktiskt ut honom i hagen igen fast klockan var tio i åtta. Tror faktiskt inte de går in förränn närmare nio och han tycker inte det är roligt att vara inne själv. Var hemma halv nio fast jag sölade i stallet, men red ju bara i 30 minuter eller så, det gjorde tydligen ganska stor skillnad.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0