31 mars

Var bra sugen på att strunta i att rida imorse när det snöade och blåste... Som tur var blev det bättre på eftermiddagen och när jag red var det till och med soligt. :)

 

Det blev hoppning med pessoabettet idag. I början kändes det inte bra med det bettet för han ville inte ta stöd på det och gick inte fram men när vi började hoppa blev det bättre. Jag kunde vara lätt i hande, ha en bra galopp och samtidigt ha kontroll så det kanske blir att tävla på det ändå. Han var väldigt loj idag och kändes inte alls bra. Vi höll inte på så länge, det blev en kort framridning och inte jättemånga språng. Hindren låg på 90 cm (hade kommit ihåg att ta med tumstock idag) och oxern låg till en början på en meter, men jag sänkte den till 90 efter ett till två språng i varje varv. Trots att han var lite seg fick jag ändå bra galopp på honom och han gick bra. Jag misstänker att han är lite förkyld för han var lite snorig när jag borstade och det var värre när vi ridit så nästa vecka tar vi det lugnt. Det passar ganska bra för han ska avmaskas på onsdag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0