20 mars

Tömkörde på banan idag. Jag borde egentligen göra det oftare, men jag känner inte att jag kan jobba honom så bra på töm; jag har fullt upp med att styra. :p Det gick ganska bra idag, är ju faktiskt bara andra gången jag tömkör honom. Vi hade pessoaselen och jag hade lagt ut lite cavaletti. På slutet kom han ut lite med halsen, men i början krullade han mest ihop sig. Han blev trött i alla fall. Jag får väl se när jag tömkör igen, det är ju mycket lättare att longera.

 

Det är svårt att hålla honom på spåret i höger varv, jag måste hålla mer i ytter men det känns så bakvänt av någon anledning. Eftersom jag hade svårt att få honom till spåret kunde jag inte göra några skänkelvikningar heller. I vänster varv flyttde han faktiskt ganska fint, det gick bäst när jag flyttade ut honom på större volt. Öppna längs med spåret var svårare men vi lyckades nån gång i alla fall. :)

 

Imorgon blir det nog ett dressyrpass. Ska kanske försöka rida igenom lite dressyrprogram.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0