1 mars

Blev som planerat backträning idag. Själva klättrandet gick bra och han skötte sig, men bakdelsvändningarna längst upp och längst ner i backen var det lite si och så med. Undan höger skänkel gick bra, men han ville inte alls flytta undan vänster och faktiskt trampa runt med baken istället för att skruva. Han försökte allt möjligt för att slippa. Han backade, svängde undan med baken och ville springa ifrån det jobbiga. Vi var riktigt osams ett tag och det resulterade i ilskna frustningar och hopp på stället. :P Är första gången jag har lyckats få honom att bli riktigt arg, det brukar annars vara ganska lätt att hitta något som dom tycker är så jobbigt så att dom måste protestera när man kommer åt dem. Han var i alla fall fin emellan och jag lyckades vända ett kvarts varv som jag var nöjd med och då gav vi oss.

 

Har funderat lite på om det är något som inte är helt OK med honom. Han var lite varm över kotan på vänster bak när vi kom tillbaka och jag hade inte haft några skydd. Jag måste komma ihåg att känna igenom hans ben noga både innan och efter vi rider. Jag tycker inte han känns ojämn när jag rider, men får väl hålla ett extra öga på honom.

 

Det var lagom kul att hämta honom i hagen idag... Det mesta av hagen är lervälling till att börja med och både Plexus och Prillan hade bestämt sig för att campa vid grinden. När jag väl klafsat ut i leran, hämtat Nunne och tagit mig till grinden var det bara att släppa honom igen och schasa bort dom andra två så vi kunde komma förbi. Han gick inte långt bort i alla fall och när dom andra flyttat sig lite från grinden kunde vi gå ut. Han är lägst i rang av hästarna i stallet och Prillan och Plexus vågar han inte gå nära. =/ Jag vill inte heller gå så nära eftersom Prillan kan sparka och jag har ingen lust att bli träffad.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0