2 juni

Hoppade på banan och det gick typ skit... Framhoppningen kändes bra, det blev några språng på ett kryss och ett i varje varv på en oxer med tre galoppbommar före. Avståndet var lite långt men det vara bara 80 cm så det gick bra att komma lite utifrån. När jag höjde till 1 meter fungerade inget. Han rev räcket grovt och stannade första gången på oxern för vi kom helt fel trots bommarna. Oxern gick bättre när jag kortat avståndet lite, han klarade den i höger varav men i vänster rev han de två gångerna jag försökte, dock inte så grovt. Räcket fortsatte han att riva ganska grovt. Vi klara det i höger varv när jag sänkt till 90 cm men i vänster gick det fortfarande inte. Jag gav upp ganska snabbt och vi körde lite galopparbete istället.

 

Även om själva hoppningen inte gick bra var han i alla fall fin övrigt. Han kändes jättemjuk och trevlig när vi travade av. :)

 

Det blir väl plockepinn på tävlingen nästa helg och vi ska debutera 1 meter... Är inte speciellt taggad eftersom hoppningen inte går bra för tillfället. :(

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0