9 juli

Äntligen fick jag rida på Nunne igen. :D Mr Terrängtränare var i Falsterbo så det sket sig med det, får se om jag kan nästa måndag istället. Vi tog ett dressyrpass på banan istället. Han kändes jättemjuk och arbetsvillig om än lite seg, men går man ute dygnet runt kan det ju vara förståeligt. Dom hade bytt hage också så nu får han äta lite gräs i alla fall. 
 
Jag började att trava igång honom och göra lite sidvärts. Hade inga större krav och han flyttade väl inte så mycket som han skulle kunna ha gjort. När jag kände mig nöjd galopperade jag lite och sedan red jag igenom LA:1. Han skötte sig bra och jag var mycket nöjd med den ökade skritten där han vad jag kunde märka inte gick och slog med huvudet som han brukar. :) Sen gjode vi fattningar från skritt då han inte fattade bra i programmet men det gick mycket bra efteråt. Speciellt avsaktningarna fungerade ovanligt bra. Han saktade av direkt flera gånger istället för att ta en tre-fyra travsteg först som han brukar. Vi gjorde även några travökningar men det gick bara halvbra. Det kändes inte som han längde sig något speciellt och han var rätt seg. Eftersom det var så varmt och han var duktig travade jag av sedan och vi skrittade av i skogen. 
 
Efteråt svampade jag av honom med kallt vatten eftersom jag inte orkade värma något och han verkade faktiskt tycka det var skönt, det trodde jag inte. Han stod stilla i alla fall, normalt brukar han gå runt när jag svampar av, speciellt om jag inte värmt vattnet. 
 
Jag testade även ett par bättre begagnade ridstövlar som syrran fått men som inte passade på henne. Dom var lite stora i foten men fungerade att rida i. Dom är mycket stelare än mina så jag har sämre känsla med dem men man kanse vänjer sig. Jag måste i alla fall ha långa sporrar på dem för de korta kunde jag inte använda utan att vinkla upp hälen jättemycket. Eftersom de var lite stora egentligen och långa i skaften kan jag bara rida dressyr i dem, har jag kortare stigbyglar skaver de i knävecket. =/
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0