11 juli

Det blev ingen ridning igår eftersom jag var ock tittade på häst, men idag red vi desto mer. :) Det blev intervallträning och jag har äntligen hämtat min klocka också. Vi körde 1x1 min fyra gånger i ganska bra tempo och det var nog lagom för honom. Bortåt tyckte han det var jättejobbigt och det kan jag förstå eftersom de nästan bara är uppför där. Hemåt var det lite mer fart på honom och det kändes som han orkade bättre. Han kändes inte nämnvärt trött efteråt så vi försöker nog med 1,5x1,5x4 nästa gång. Han fick gå långsam högergalopp uppför Kristinabacken hemåt och det var jobbigt, han orkade inte hela vägen upp. 
 
När jag var klar med honom öste jag ut hans bädd och kaninernas hö och bajs och sedan skurade jag och ordninarie matte hans box. Det var välbehövligt, speciellt runt krubban då han slafsar hur mycket som helst när han äter. Det var matrester på alla väggar i boxen... Nu är det i alla fall rent och fint. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0