En presentation av Nunne

Nunne är en fullblodskorsning född -93 som är 170+ i mankhöjd. Han är e. Mintage xx och hans mamma är en korsning mellan arab och knabstruper. Jag tycker han liknar en nordsvensk i kroppsbyggnad, hur nu det är möjligt, men Mintage var ju ganska "klossig" och han är lik sin pappa.

 

Nunne har inte tävlat så mycket, men är en välskolad herre som är utbildad till och med LA dressyr. Vad jag vet har han även startat 110 hoppning när han var yngre. Numera blir han mest riden i skogen, men jag är sugen på att komma ut och tävla lite på honom till våren.

 

Nunne på stallgången


Jag har ridit Nunne sedan augusti i år och rider honom nu 3 gånger i veckan. Vi har hunnit tävlingsdebutera under hösten på klubbtävlingar, en dressyrtävling och en hopptävling. I dressyren kom vi trea på 64% och i hoppningen fixade vi en felfri grundomgång i 80 cm till min stora förvåning, det brukar nämligen vara lite åt plockepinnhållet när man hoppar Nunne. :p

 

Boxgrannen Eliot

Boxgrannen Eliot


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0