6 januari

Blev ingen jätteseriös tur idag. Vi red längs med motorvägen i hopp om att kunna trava lite. Nunne var ovanligt pigg på bortvägen, förmodligen ett resultat av att han inte blivit riden sedan jag red sist. Han kändes riktigt fin och bar sig bra när vi skrittade. Bortåt blev det en kort galopp uppför en backe och en hel del trav. När vi vände och red hem igen var det en häst som var väldigt pigg och taktade. Jag utnyttjade det till att försöka få honom att piaffera lite och det kändes som han trampade bra en stund även om han inte gjorde det på stället. På hemvägen var han inte lika fin och lydig. Han skulle absolut göra ökningar när vi travade och han krullade ihop sig och gick under hand en del. Jag har lyckats jobba bort det till stor del, men för tillfället är han lite oriden och vill inte riktigt gå i den långa låga formen som jag vill. Han fick även galoppera hemåt uppför en backe och efter det kunde han inte skritta normalt på en stund. ♥

 

Dom här små luddbollarna kom skuttande när jag lade in Nunnes kvällshö. :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0