3 januari

Idag blev det backträning, dock inte i den backe jag tänkt. Smart som jag var glömde jag att ta på mig reflexvästen så det var bara att rida i skogen, egentligen hade jag tänkt hålla mig på vägen för att undvika all is men vi syns så dåligt framifrån med bara reflexländtäcke så det blev inget av det.

 

Till en början var han rätt så stel och jag kände att han inte gillade att gå på isen, det blir lite halt när man bara har två broddhål och korta isbroddar. :( Backen var i alla fall isfri till största delen och efter 3-4 varv var han mjuk och medgörlig. Jag jobbade mad halter uppför för att han skulle få ta i och bli starkare i sin rygg och nerför blev det ryggning 2-4 steg. Efter 5 varv red vi hem igen; ville egentligen rida lite till eftersom han blivit så mjuk och fin, men med tanke på underlaget var det bara att glömma. Vädret var ju inte heller det roligaste att rida i... kallt och regnigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0