29 januari

Blev en långtur i solen i dag. :) Som vanligt glömde jag att titta på klockan när jag kom tillbaka, men vi var ute i över en timme i alla fall.

 

Vi red på grusvägen som jag hade tänkt rida på förra helgen. Mötte sjukt mycket folk som var ute och gick, men det verkara vara någon slags vandringsled så jag var inte så förvånad. Han var väldigt spänd idag och ville inte riktigt gå i form. Som vanligt var han rätt seg bortåt, men hemåt gick det undan. Det blev mycket trav och en del galopp och han var riktigt fin på hemvägen, speciellt i uppförsbackarna. Vi fick in en riktigt bra samlad trav/piaff hemåt också, kändes riktigt bra. :) Större delen av ridturen red jag ganska kravlöst på halvlånga tyglar, det var rätt skönt faktiskt. Längtar efter värme nu så man kan rida på banan igen och rida igenom honom ordentligt och jobba lite från marken med tömkörning och longering.

 

Hittade en halv platt groda när jag vägde upp hö i dag, det var sådär lagom trevligt... :S Vet att det har hänt förut, men det var ett par år sedan. Hittade lite grodben och halva ormar i höet då; känns inte sådär jättemysigt.

 

 

På väg hem.

 

 

Nunne och den lilla odågan.




Någon som blev lite närgången när han upptäckte mig, han skulle dessutom nafsa på mig och busa med mig när jag skulle fånga Nunne men det fick han inte. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0