24 januari

Kändes som jag var sen till stallet idag, men kom hem ungefär som jag brukar och hann dessutom väga upp hö tills imorgon. Var inte så jättesugen på att rida idag, mest för att det är så pissigt att brodda. Förstår inte att jag stod ut när jag hade ponny. Skulle vara sååå skönt om dom kunde gå med isbrodd i hagen, men det finns hästar som sparkar där så dom får bara ha blindbrodd. :( Jag skulle gärna ha isbrodd ändå, skadorna blir värre om dom fläker sig än om dom skulle få en spark med en broddad sko. Det är ju skon som gör mest skada om dom sparkar varandra, inte broddarna.

 

Red i alla fall en sväng barbacka, det blev backträning eftersom det är effektiv träning som inte tar så lång tid. Han kändes lite spänd och orolig i formen, men jag hade inte energi att bry mig så mycket, han blev motionerad i alla fall.

 

När jag broddade innan vi red hade han sönder broddbburken, den typen. Det var ingen annan häst inne och då har han svårt att stå still, det hela blev ju inte bättre av att vi stod i boxen eftersom han har kissat på gången två gånger på kort tid... Han höll i alla fall på att hänga på mig och dra i benet och när jag inte kunde hålla kvar satte han ner hoven rakt på hörnet av locket. :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0