21 januari

Ridningen blev inte riktigt som planerat. När vi kom fram till vägen vi skulle rida på så satt det en skylt på vägbommen om att dom jagade, vad man nu jagar så här års? Vildsvin kanske? Det kändes dumt att rida där då så vi fortsatte på asfalten istället. Det fungerade bra det med. Det låg ett fint islager på vägen, så det gick att trava en hel del. :) När jag började fundera på om det var dags att vända fick Nunne syn på några barn som åkte pulka, och de var jättefarliga. När han ser något farligt kan man inte låta honom stå och titta lite på det först för att sedan gå fram igen, han blir bara mer upprörd då och backar och håller på. Det var bara att vara bestämd och gå på honom. Vi var lite oense ett tag, men när han gick framåt en bit så fick han vända sen eftersom barnen var så långt borta och jag ändå tänkt vända.

 

Han var lite lätt upprörd när vi red hemåt och jag utnyttjade det till att försöka få honom att gå i samlad trav och jobba på med framåtbjudning. Efter en stund slappnade han av lite och blev riktigt fin. Dock ville han inte lyssna på förhållningar när han fick trava normalt. =/

 

En av tjejerna i stallet tyckte att det var jättekallt att rida idag, jag tyckte inte det var så farligt. Jag kunde rida i fingervantar och det blev inte ens speciellt kallt om fötterna, men hon hade ju ridbyxor också. Jag har många års erfarenhet av att rida ute på vintern och vet vad man ska ha på sig. :) Termobyxor började jag med för länge sedan, och min fleecebuff som jag inhandlat på Biltema är ovärderlig. Sen har jag ju en varm och skön vinterjacka också, och ett par rejäla vinterkängor. Säkerhetsvästen är också ett måste på vintern, det blir så mycket varmare med den på. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0