18 januari

Grymt skönt att åka till stallet idag. Har varit rätt stressad i veckan, men det släppte när jag kom till stallet och började fixa. Var duktig och vägde upp hö tills imorgon så jag slipper då, och mockade åt grisen. Jag fick köra ut två kärror idag när jag ibland kommer undan med en halv...

 

När allt var fixat tog jag in pållen och gav mig ut i mörkret. Vi fuskade lite med broddarna och satte bara dit två på varje hov eftersom jag bara skulle skritta på vägen. Hade egentligen en halv tanke om att backträna, men det blev en längre tur på vägen istället. Jag var faktiskt väldigt nöjd med att bara skritta på vägen, jag brukar tycka det är tråkigt men idag var det väldigt skönt. Har säkert lite att göra med att det inte var så sabla kallt idag som det brukar.

 

Idag red jag förbi där vi normalt svänger in för att rida på grusväg och fortsatte på asfalten då jag var nyfiken på om det fanns några vettiga ridvägar åt det hållet. Hittade faktiskt en ny grusväg en bit bort, så den ska undersökas nogrannare på lördag. Han kändes ganska lydig idag, men var bitvis väldigt spänd och rätt ostadig i formen. Jag försökte även jobba lite med min sits, vilket jag borde göra oftare. Strax innan vi vände började det snöa som bara den, så när vi kom hem var vi som snögubbar. :p Det kanske finns hopp om lite vinter i alla fall.

 


Ingen fotomodell direkt, men han är söt ändå :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0