14 januari

Idag blev det ingen avancerad ridtur, men det var skönt att kunna rida när det var ljust för en gångs skull. Vi red en sväng bort på grusvägen och red hem genom skogen. Jag jobbade honom lite i form i början och han kändes ovanligt mjuk redan från start. Jag jobbade inte så länge och vi skrittade mest på långa tyglar sedan.

 

Vi tog en ny väg hem som jag inte ridit förut och vi red uppför en ganska brant och väldigt stenig backe, men det bekom inte Nunne något, han måste ha lite bergsget i sig. ;P Backen ner efter uppförsbacken var ännu stenigare och jag tyckte vi skulle vända och rida tillbaka, men Nunne skulle absolut gå ner där, så då fick han göra det. Det visade sig att jag försökt rida uppför den backen förut men tyckt den var för stenig och vänt halvvägs... Vi kom i alla fall ner helskinnade. :)

 

 

Någon som tycker Eliot är lite närgången, lite senare står han och drar i Nunnes täcke :p

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0