12 januari

Idag blev det backträning i brist på tid och fantasi. Han var lite stel och ovillig i början och så fanns det en plåt i backen som han var tvungen att gå och snegla på. Som vanligt blev han fin på slutet och kändes ganska genomarbetad. Vi jobbade lite med skänkelvikningar uppför och nerför förutom halter och naturligtvis bakdelsvändningar när vi vände. Red i hans Stübben-sadel idag för att se om jag satt rakare i den än min älskade Bates och om den var så obekväm som jag mindes den. Den var hård och hal som såpa, men inte så obekväm, dock satt jag lite snett i den med så jag fortsätter att använda min sadel; den är ju så mycket skönare. :)

 

Det är värdelöst med ridvägar just nu. Banan är frusen, och om den skulle tina kommer den att bli sjö istället, vägarna är också hårda. Misstänker att det bara är längs med motovägen som man kan göra annnat än att skritta. Jag vill ha snö att rida i nu eller plusgrader så man kan trava och galoppera i skogen. Nunne har i alla fall fått nya skor nu med snösulor och fyra broddhål, så nu behöver man inte vara rädd att han ska halka på isen. Han blev även klippt igen i tisdags. Det behövdes, han började bli väldigt raggig igen och blev nästan svettig av att bara skritta.

 

 

Klippt häst :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0