7 februari

Det känns som jag håller på att åka på en förkylning och var lite lagom trött när jag åkte till stallet. Övervägde att strunta i att rida, men när jag gjort mat och mockat kände jag mig lite piggare så jag red en liten sväng. Hade knappt hunnit upp på hästen innan jag kände att jag inte hade någon lust att rida, men eftersom jag broddat och allt gav jag mig iväg ändå. Vi red bort till en sjö i närheten för jag ville rida på isen, men det var en brant och hal backe ner till sjön så det blev inget av det. Vi körde ett kort dressyrpass på parkeringen där istället. Jag hade ingen energi och motivation men han gick riktigt bra, förmodligen för att jag var avslappnad. Han var välidgt lydig för sitsen idag. Det blev bara en tur på cirka 35 minuter, sedan hade jag tröttnat och ville hem. Det var inte så kallt idag i alla fall, skönt att det har blivit varmare. Vill ha vår nu och ljusa kvällar.

 

Känner mig lite lagom mör efter gårdagens träning. Det var ett stenhårt styrkepass och förutom träningsvärk har jag blåmärken på ryggraden, skulderbladen och armbågarna av att ha gjort massa övningar på det hårda och snorhala golvet där vi har träningar. :(

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0