29 februari

Hade sett fram emot en ridtur på en mjuk och fin grusväg med mycket trav och galopp idag; det kunde man ju drömma om. -_- Det var isigt och väldigt halt och jag hade inga isbroddar eftersom det gick så bra utan i lördags. Jag gav upp och vände ganska fort, men red fram och tillbaka på typ det enda stället på grusvägen som var isfritt och mjuk några gånger. Han kändes naturligtvis jättefin idag bara för att jag inte kunde rida så seriöst på grund av isen. Han hade jättebra påsjukt både i skritt och trav, även bortåt, och var lydig och fin. Hade det raka bettet idag, vet inte om det var det som gjorde skillnad eller om han bara hade en bra dag. Vi lyckades ändå vara ute i ungefär 40 minuter, mest för att det tar en liten stund att skritta bort till grusvägen. Avslutade med några varv på banan men kändes lite läskigt då jag inte visste vilka av isfläckarna som var hårda och vilka som man kunde rida på. Han var i alla fall fin på banan med.

 

Imorgon blir det backträning så jag slipper brodda. Asfalten är ju som tur är inte isig, det är bara de mindre vägarna som är täckta med is.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0