17 februari

Det blev backträning idag. Han kändes riktigt fin och lydig, kanske gårdagens dressyr gav resultat ändå. Han var väldigt pigg och framåt. Förmodligen för att jag blev sur på honom och gick på honom när han kastade sig runt för en snödriva i början av ridturen. När vi var klara med backträningen red vi två var runt det lilla samhället i trav och galopp för han kändes så fin och så blev det riktigt långsam galopp uppför branta backen hem. :)

Jag var inte på världens bästa humör idag, trött och stressad är ingen bra kombination. Det hela blev inte bättre av att han kissade på gången. Han är helt hopplös med det. Numera kissar han i alla fall bara lite så man kan slänga in honom i boxen och inte behöver städa så mycket. När han sedan hade kissat i sin box skulle han inte vända när jag tog ut honom på gången. Då blev jag arg på honom och sedan skötte han sig exemplariskt. :) Kan vara för att han stod åt "rätt" håll på gången. Eftersom han brukar vara så dum att vända så får han för det mesta stå åt andra hållet när han varit i boxen, men idag vill jag ha honom åt rätt håll eftersom det är mer plats då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0