8 december

Det är sådana här dagar som gör allt slit i stallet värt det, soligt, vindstilla, -6 grader och lagom med snö. :D Var hur härligt som helst att rida. Jag och Nunne tog en sväng bort till andra sidan motorvägen och galopperade massor, han fick skritta nerför, annars var det mest galopp. :) Han var pigg även om han ville vända hela tiden när vi red bortåt. På vägen hem var han till och med svettig, det var allt lite jobbigt att galoppera i snön. :)
 
 
Akke blev tömkörd, vi provade mina fina draglinor och jag hängde på en hästsko på varje för att få lite tyngd i dem. Han brydde sig inte om dem alls och hästskorna gjorde inte så stor skillnad i vikt heller. På slutet hängde jag lite i linorna för att han ska vänja sig vid vikten men det bekom honom inte något speciellt det heller. Bortåt var det som vanligt segt men hemåt var han pigg och ville trava. Han travar mycket bättre i snön än på grusvägen trots att snön är hårdpackad, riktigt fin var han när han travade på lite. :) Hans framben såg finare ut idag och ännu bättre efter lite motion. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0