5 december

Händer inte mycket med hästarna just nu. :p Har inte blivit av att göra något speciellt i snöovädret. Det är i alla fall spännade att åka till och från stallet just nu. Lilla bilen slingrade sig som en orm genom Åby idag eftersom det inte var plogat och alltså låg ca 10 cm lössnö på vägen...
 
Då jag var ganska tidig till stallet idag och inte hade någon större lust att göra något med Akke passade jag på att fixa draglinor genom att fläta ihop balsnörena från ensilagebalarna. Nu måste jag bara hitta något tungt att hänga i dem. Jag lyckades även låsa in mig själv i boxen idag. Boxdörren går ju igen av sig själv och övre luckan hade också blåst igen och på något konstigt sätt hade skjuthaspen som sitter på den gått igen. Jag fattar inte hur det kunde hända men det gjorde det i alla fall. Som tur är finns det en glipa på ca 50 cm ovanför överluckan så jag tog mig upp dit och kom ut den vägen. :p
 
Imorgon har jag Nunne igen och så ska vi försöka ge oss ut i snön och rida, ser fram emot det. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0