26 december

Idag försökte jag mig på lite dressyr på parkeringen vid badplatsen. Tyvärr var det bara plogat ett varv runt parkeringen så man kunde inte rida på volt. :( Nunne kändes i alla fall ganska mjuk och fin efter lite öppna och sluta i skritt även om det blev lite blandat med galopp på stället och piaff då han "missuppfattade" mina hjälper. :) Det blev lite trav och galopp men han var så pigg och ville inte riktigt lyssna på förhållningar så det blev mest övergångar. Som bonus red jag barbacka igen och det var inte det lättaste att sitta på honom i traven, speciellt när han inte var ordentligt ihop och gärna struntade i ryggen. Vi höll inte på speciellt länge eftersom jag inte kände att jag kunde jobba honom så bra och att det dessutom regnade. 
 
Akke får några veckors semester så får jag se om han blir bättre i benen men han far runt i hagen en del så jag får väl se... Han kan nog behöva det i alla fall. 
 
Tycker han ser lite ut som en T-rex eller Velociraptor på bilden :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0