22 december

Idag blev det en riktigt lång tur med Nunne. Vi red bort mot Mela, längre än jag tänkt men vi har ju bara varit så långt en gång förut så jag var nyfiken. :) Det är super underlag just nu, jag kunde trava och galoppera nästan överallt så det blev inte jättemycket skritt, vi passade på att vila lite när det gick nerför. :p Bortåt var Nunne rätt seg och det gick bara långsammare ju längre vi kom, när vi vände däremot då blev det fart på honom. Han taktade och höll på, knashäst. Överlag var han rätt tittig och stel och jag hade inte så mycket energi att jobba honom så det blev lite slappt. Sista biten hem försökte jag i alla fall men då var han typ som allra tittigast så han sprang mest fort, alternativt gick med huvudet i vädret och glodde... 
 
Akke fick en liten tur han också. Jag hittade en pinne att sätta mellan pinnarna vi har som skaklar så att han inte skulle få dem på benen men det fungerade bara halvbra. Till att börja med tyckte han att det var lite läskigt när lät bakom honom och när vi svängde gick skaklarna emot benen på honom ändå och han var irriterad på det. Sista halvan  gick i alla fall bättre men jag måste hitta en bättre släpa. Vi avslutade med ett varv utan släpan men då gick det segt och han ville gärna vända. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0