19 december

Har verkligen blivit lat med ridningen. Jag hade Nunne igår men kände inte för att rida så han fick vila då. Idag fick jag två timmar över innan det var dags att ta in odjuren så då fick det bli en ridtur även om jag inte var speciellt sugen. Det är så segt att brodda och ta på fem miljoner skydd och reflexer och så vidare, när det dessutom är dåligt med roliga vägar att rida på blir man helt enkelt inte sugen. Idag fick det bli lite klättring, dock bara tre varv då jag red bort till parkeringen vid badplatsen med och travade några varv. Nunne var pigg och såg spöken och jag fick honom riktigt arg. :p Jag tyckte han skulle göra städade bakdelsvändningar när vi vände längst upp och längst ner i backen men han ville fuska med rumpan. Ett tag blev det piruett i piaff och galopp på stället när han inte fick som han ville. :p Även slutorna vi gjorde när han var som mest upprörd var jobbiga tyckte han och  det blev mycket hoppande och skuttande över vägen. Han är så söt när han tjurar ihop, man blir ju inte direkt rädd för honom för jag vet att han inte hittar på något värre än att hoppa på stället. :)
 
Det var sjukt mycket trafik i backen vi var i. Normalt brukar de inte komma många bilar där men idag tyckte jag att de kom hela tiden, inte så smidigt när man gör sluta över vägen på studsande häst...
 
Akke hade lyckats få upp ena halmbalen som isolerar hans vatten inatt och dragit ut den i hela boxen. Jag lade upp allt mot bakväggen när jag mockade, får se om det får ligga kvar där inatt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0