15 december

Idag fick jag och Akke sällskap i snöovädret. :) Som jag trodde kom Plexus extramatte någon gång efter nio så vi hängde på dem ut. Det blev Kärleksstigen och sedan vägen genom samhället tillbaka. Där har vi aldrig gått förut så till att börja med var det lite spännande men han vande sig snabbt. Bråttom hade han i alla fall, hemåt taktade han och travade en del alldeles självmant. :) Enda gången han blev rädd så han hoppade till var när det blåste till och hans filt fladdrade, skönt att man har en cool häst. Plexus fånade sig minsann både för en stolpe med plastband på och en tallgren, Akke brydde sig inte alls om det förutom att han tog en tugga av tallgrenen. :p Han hade tjocknat till ordentligt i benen när vi kom hem igen, inte så bra. Jag tyckte faktiskt att det var alla fyra benen även om det inte var mycket på bakbenen, undrar vad det kan bero på. =/
 
När jag var klar med Akke kände jag mig inte jättesugen på att rida Nunne men Eliots matte kom och skulle tolka så jag red i ändå, man får ju passa på när man nästan får sällskap. Vi höll oss på grusvägen vid stallet och red runt rasthagen. Till att börja med var han fruktansvärt stel och ofokuserad och kändes väldigt oriden. Efter en stud blev det bättre och när han fått trava och galoppera lite så var han mjuk och fin. Det blev ingen jätteseriös ridning, mest bus. :) Vi galopperade en hel del när det faktiskt var bra underlag, tyvärr kunde vi inte ta så mycket fart då tanten med collierna gick med dem på vägen och vi försökte undvika att rida ner tolkarna som hade parkerat i vägkanten i väntan på att det skulle bli deras tur. En eller två gånger red vi lite fortare i alla fall. Nunne har även lärt sig vad som väntar när jag kortar upp tyglarna lite extra och tar dubbelfattning, då är det galopp på gång. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0