10 augusti

Banan var lite blöt och tung men jag byggde hinder ändå och hoppade lite. Det blev 5 1/2:an och ett rättuppstående på medellinjen. Jag ställde även ut en liten bänk klädd med blommig vaxduk. :)
 
Han kändes lite slö och seg men lydig och fin i formen. Vi travade mest runt som uppvärmning och tog lite galopp för att han skulle komma igång lite i alla fall. Först hoppade vi krysset i 5 1/2:an snett några gånger och tog sedan bänken. När jag red på 5 1/2:an första gången blev det ett stopp eftersom jag var väldigt passiv och inte aktiverade traven. Efter det skärpte jag mig och han hoppade väldigt fint med mycket rygg. Jag höjde inte upp till mer än cirka en meter då avståndet inte kändes helt rätt men han hoppade som sagt väldigt fint. Räcket hoppade vi kanske tre gånger i varje varv, då låg det på ungefär 80 centimeter. För det mesta tog han det bra men rev ett par gånger. När jag kände mig nöjd med hoppningen blev det lite galoppslutor och förvänd galopp för att försöka stärka honom lite. 
 
Han var jättefin på slutet och jag ville knappt sluta rida. :) Det fattades lite i steg och kanske lite bärighet men han gick i väldigt bra form och jag hade knappt något i handen och han var mycket lydig. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0