1 augusti

Idag blev det banan. Jag började med att jogga igång honom lite lätt och länga lite för att kolla att han var lydig och sedan övergick vi till att rida delar av OS-programmet. Vi provade öppna i trav rätt upp för att sedan övergå till sluta ut till spåret och sluta i galopp snett igenom till medellinjen och därifrån rakt fram. Han gjorde övnigarna bra och blev väldigt lösgjord och fin. 
 
När han var uppvärmd hoppade vi ett litet hinder på volten med bom framför och bakom med graman. Jag gjorde det för att få en känsla för hoppgaloppen men det gick väl sådär. I höger varv fick vi till det ganska bra till slut men i vänster tyckte jag inte att jag fick någon bra galopp. 
 
Som avslutning jobbade vi lite mer med galoppen och längde på långsidorna och tog tillbaka innan hörnet utan att bryta av till trav. I vänster varv gick det bra men i höger hade han svårt att hålla galoppen.
 
Han kändes väldigt mjuk i kroppen idag och fick fram steg. :) Träningslägret kanske var bra ändå. Han kändes även bättre i skritten idag. 
 
Har även varit duktig och putsat de träns jag ska ha på lördag trots att jag är pisstrött. Eftersom jag inte använder stövlarna längre är de rena så nu har jag bara sadeln kvar att putsa. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0