Utveckling

Satt och tittade igenom filmerna på kameran och hittade bland annat några filmer från tiden med Frasse. Jag red honom våren och sommaren 2008 när Milou var konvalecent och bara fick jobbas från marken. Jag måste säga att jag har utvecklats en del sen dess. Tror det mesta hände sista halvåret med Milou när jag tränade hoppning för Sandra lite regelbundet och sommaren när vi tog bort honom och jag red mycket dressyr på Ninja.

 

När jag red Frasse så fladdrade mina skänklar och mina händer var överallt och jag tog en hel del i munnen på honom. Mitt skänkelläge är mycket bättre nuförtiden och jag tänker mycket mer på att försöka hålla mina händer stilla. Jag red även mycket på fart när jag hoppade både Frasse och Milou, det går inte med Nunne för då blir det plockepinn. :p Jag fick mycket bättre balans på Milou men när man hela tiden måste vara beredd på att hästen kastar sig runt så blir balansen bättre. :) Det är så himla synd att han hade problem med ryggen annars hade vi nog tävlat höga klasser nu...

 

Jag och Frasse, 1 meter och vår första tävling tillsammans om jag inte minns fel. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0