4 april

Idag tränade vi lite Working Equitation. :) Jag hade ställt upp tre dunkar i en triangel att rida mönster runt, en bom att flytta sidvärts över med frambenen på ena sidan och bakbenen på andra och en "grind" (två hinderstöd med ett rep emellan). Han skötte sig bra på dunkarna, bommen klev han gärna på men några gånger fungerade det. Grinden var farlig, den var dessutom farligare i vänstervarv. Det blev mest att försöka vänja honom vid repet, men på slutet kunde vi öppna, rida igenom och stänga en gång. :) Det blev nästan bara skritt och det var också tanken. Han är fortfarande snorig och han kändes lite knackig när vi travade men jag kunde inte se något när jag sprang med honom.

 

Det stod avmaskning på schemat idag och det gick väl sådär. Atlas matte sa att Nunne var lätt att ge maskmedel med sprutan, men när jag gjorde det kom det en hel del utanför. Efter att ha fått i honom två tredjedelar gav jag upp och gav honom resten i kraftfodret han får när han blivit riden och det gick mycket bättre. Allt maskmedel slank ner utan problem. :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0