27 april

Det blev longering över hinder i pessoaselen enligt planen. Banan hade torkat upp riktigt bra. :) Vi höll inte på så länge då jag inte vill att han ska få träningsvärk men han var fin när jag jobbade honom. Lite dålig bjudning kanske men det är okej i galoppen i alla fall, då samlar han sig lite mer.

 

Jag tänkte mycket på mitt kroppsspråk idag när jag longerade och det var rätt kul att se hur bra han svarade på det. När jag ville att han skulle sakta av tittade jag på hans bakdel och vände sidan till honom och då vände han in mot mig. :D Han är lite svår att få fram med kroppsspråket dock, men jag jobbade inte jättemycket på det. Jag är lite lätt insnöad på horsemanship just nu. Började när jag tittade på Heartland och jag håller just nu på att läsa Mannen som lyssnar till hästar av Monty Roberts. Den är sjukt intressant och lärorik, kan även rekomendera Henry Blakes Förstå din häst. :) Jag ska verkligen försöka jobba mycket med det när jag skaffar egen häst; fram tills dess får Nunne vara försökskanin. ;p

 

Var riktigt snabb i stallet idag trots att jag skalade av så mycket hår jag bara kunde och borstade ut och flätade svansen. Jag förberedde så mycket som möjligt och imorgon ska det i princip bara vara att sopa av Nunne och ta på skydd så är han klar att lasta. I stallet är det bara mockning och att blöta kraftfodret kvar. :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0