19 april

Det blev lite lättare hoppning idag. Jag byggde upp 5 1/2:an och en studs med två hinder att hoppa. Jag började med att jogga igång och göra skänkelvikningar och tempoväxlingar. När han började kännas lydig tog vi lite galopp med början till piruett på volten, förvänd galopp runt studsen och byten snett igenom. Det mesta gick bra, bytena var inget vidare, men det brukar de vara. När han var varm tog vi studsen två gånger från varje håll, sedan började vi hoppa kombinationen. Vi tog den totalt sex gånger; två på 70 cm, två på 90 cm och två på 110 cm. Han gjorde det riktigt bra även om han var i lite på 90 cm; roligt tyckte han det var också. :) Eftersom han gjorde det så bra, speciellt på 110 cm, så slutade vi då och travade av. Han kändes ganska fin på slutet men jag tycker han har blivit lite stel på senare tid, han kanske behöver en paus från banan. Jag hade lyckats få träningsvärk av gårdagens barbackaridning, kände mig lite öm på insidan av låren. :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0