11 april

Det blev longering över hinder idag. Banan var till största del en stor lerpöl med några fläckar som var bra så jag höll inte på så länge. När han dessutom för första gången ville hoppa hindret självmant så kände jag att det räckte ganska fort. Han var riktigt fin i höger varv och gick i en kort galopp och var avslappnad i traven också. För en gångs skull gick han bättre i höger än i vänster varv.

 

När jag tyckte att det räckte plockade jag av pessoaselen och gjorden och byggde upp löshoppningshinder istället. Han fick hoppa fem-sex språng, det högsta på 90 cm, sedan var jag nöjd. Efter sista språnget sparkade han bakut, så det var någon som tyckte det var roligt. :) Eftersom banan var som den var och jag var själv ville jag inte höja upp mer än 90, då hade jag velat ha någon som kunde driva på honom över hindren; han stannade nämligen en gång när jag lagt upp till en oxer och han kom in med dålig fart.

 

 

Det var svårt att filma och jaga hästen åt rätt håll samtidigt. :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0